Zabiegi laserem

Laserowe usuwanie tatuażu

Jak przebiega zabieg usuwania tatuażu metodą laserową?

Podczas zabiegu tatuaż poddawany jest działaniu promieniowania laserowego o specjalnie dobranej długości fali. Warstwa skóry, w której znajduje się barwnik, absorbuje promienie emitowane przez laser i pod wpływem jego działania, pigment oraz komórki, w których się on znajduje, ulegają zniszczeniu. Następnie, w ciągu kilku dni po zabiegu są one stopniowo wchłaniane przez układ limfatyczny i usuwane z organizmu przez wątrobę.

Przez wiele lat usunięcie niektórych barwników było szczególnie trudne. Najwięcej problemu sprawiały wzory w kolorach pastelowych oraz w zieleni i turkusie. Obecnie jednak nowoczesne laserowe usuwanie tatuażu bez większego trudu likwiduje całe, nawet wielobarwne wzory.

Na czym polega zabieg laserowego usuwania tatuażu?

Korzystamy z innowacyjnej metody i zaawansowanego technologicznie sprzętu. Laser Q-switch Yag w ciągu nanosekund usuwa blizny i zmiany barwnikowe różnego rodzaju, także te w postaci tatuaży. Sprawdza się zarówno w przypadku tatuaży czarnych, jak i wielobarwnych, nie pozostawiając śladów.

Jaki jest efekt wykonania zabiegu laserem Q-switch Yag?

Zastosowanie nowoczesnych metod pozwala w sposób bezinwazyjny usunąć każdy tatuaż, bez względu na jego wielkość i kolorystykę, a także niezależnie od tego, jak dawno został on wykonany. Barwny zbiór znika, pozostawiając na powierzchni skóry na krótki czas jaśniejszą plamę. Jej kolor jednak stopniowo wyrównuje się do poziomu naturalnego.

Laserowe usuwanie tatuażu — przeciwwskazania:

• łuszczyca
  • liszaj
  • niewydolność nerek (ostra lub przewlekła)
  • nowotwór złośliwy
  • stwardnienie rozsiane
  • immunosupresja
  • niektóre leki (accutane)
  • choroby naczyniowe
  • bielactwo
  • cukrzyca
  • ciąża
  • małopłytkowość
  • choroby naczyń obwodowych
  • anemia
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • eumatoidalne zapalenie stawów
  • choroby przewlekłe

Usuwanie przebarwień

Zmiany barwnikowe o brązowym odcieniu nazywamy przebarwieniami. Pojawiają się one najczęściej na czole, policzkach, nosie i nad górną wargą oraz wzdłuż żuchwy. Mają postać plamek o kolorze od beżowych do ciemnobrązowych, rozmieszczonych symetrycznie, nieregularnego kształtu, z postrzępionymi granicami. Plamy nie sprawiają dolegliwości i są wyłącznie defektem kosmetycznym.

Jak tworzą się przebarwienia?

Przebarwienia tworzą się w wyniku nadmiernej produkcji barwnika (melaniny), przy prawidłowej ilości komórek wytwarzających barwnik — melanocytów, które znajdują się w dolnej warstwie naskórka. Komórki te mają zdolność do przekształcania bezbarwnego substratu tyrozyny w brązowy pigment melaninę. Tyrozyna gromadzona jest w ziarnistościach zwanych melanosomami, transportującymi barwnik do otaczających komórek naskórka (karatynocytów). Następnie barwnik wraz z komórkami naskórka wędruje do jego powierzchni, gdzie w warstwie rogowej ulega złuszczeniu.

Laserowe usuwanie przebarwień – dla kogo?

Najczęstszymi przyczynami pojawiania się przebarwień są zaburzenia hormonalne, nadmierna ekspozycja na słonce lub predyspozycja genetyczna.

Kolor przebarwienia zależy od ilości wytwarzanej melaniny. Plamy pojawiają się najczęściej u kobiet, jedynie 10% mężczyzn ma problemy tego typu. Ciemniejszy kolor skóry jest czynnikiem sprzyjającym ich powstawaniu.

Laserowe usuwanie przebarwień daje efekty po kilku lub kilkunastu sesjach. Zapraszamy na konsultacje oraz próbę laserową.

Usuwanie makijażu permanentnego

Makijaż permanentny powinien być wykonywany ze szczególną dokładnością i precyzją. Za mocne wbicie igły powoduje, przedostanie się do skóry właściwej i uniemożliwia złuszczenie. Nieostrożność i brak precyzji często kończy się niesymetrycznością i złym kształtem, odwrotnym od naszych oczekiwań. Laser Nd-Yag Q-Switch praktycznie gwarantuje całkowite usunięcie makijażu permanentnego i mocne rozjaśnienie niechcianego tatuażu. Jednak całkowite pozbycie się pigmentu wymaga od kilku to kilkunastu sesji wykonywanych w 4-8 tygodniowych odstępach czasu.

Profesjonalne poprawianie lub usuwanie makijażu permanentnego

W sytuacji, gdy wykonano Ci makijaż permanentny zbyt mocny, przerysowany lub niesymetryczny proponujemy stopniowe rozjaśnienie pigmentu, lub częściowe jego usunięcie. Na miejscu starego stworzymy nowy, profesjonalny, odpowiedni dla Ciebie makijaż.

Każda sesja laserem zmniejsza natężenie pigmentu o ok. 20%!

Laserowe usuwanie makijażu permanentnego to pełna satysfakcja bez zniszczenia skóry.

Laserowe usuwanie makijażu permanentnego — przeciwwskazania:

• łuszczyca
  • niewydolność nerek (ostra lub przewlekła)
  • stwardnienie rozsiane
  • niektóre leki (accutane)
  • ciąża
  • cukrzyca